Rekonstrukce opěrných zdí
Dolní zeď:Urgováno dodání aktualizace cenové nabídky dle dodané dokumentace u stavební firmy (6 dní po slíbeném termínu). Po jejím dodání bude nabídka + smlouva zaslána technickému dozoru k připomínkám.
Horní zeď: Rekontsrukce bude projednána na mimořádné schůzi shromáždění 25.9.2024.
Dolní zeď: DRV Linien - dodavatel projektu, dodal týden před termínem 23.7. montážní dokumentaci Ta byla obratem výborem zaslána stavební firmě, která určila termín 6.8. pro dodání finální cenové nabídky. Po jejím dodání bude nabídka + smlouva zaslána technickému dozoru k připomínkám.
Horní zeď: Na 31.7. naplánována schůzka firmy PEKO s technickým dozorem. Konzultace nad návrhem řešení a možností dozoru nad rekonstrukcí.
Dolní zeď: Technický dozor SVJ, prostudoval nabídku firmy od pana Jakeše a doporučil její aktualizaci a stanovení termínů pro další kroky. Všichni dodavatelé zaurgováni. DRV Linien - dodavatel projektu, stanovil termín dodání montážní dokumentace na 30.7. Firma „od pana Jakeše“ zatím na urgenci neragovala, nedodala slíbený návrh smlouvy ani žádnou reakci.
Horní zeď: 19.6. proběhla schůzka p. Melnyka, výboru a firmy PEKO, kde bylo s panem Melnykem projednáno navržené řešení dle doporučení znalce (srovnání jeho předzahrádky do roviny, snížení boční zdi do roviny, zajištění předzahrádky pí Beránkové, případná izolace (po odtěžení svahu), zajištění základních schůdků na pozemek z terasy. Pan Melnyk předloží návrh řešení přístupu na terasu. Vše bude projednáno na shromáždění.
Dolní zeď: 15.5. svolal výbor na místě stavby zdi schůzku s firmou doporučenou p. Jakešem za účasti dodavatele projektu, autorského dozoru (autora projektu), technické dozoru investora (kterého našel výbor) a pana Jakeše. Na základě této schůzky výbor objednal poslední fázi dokumentace (která již definuje, jak má být vyrobena výztuž do betonu) a dojednal konkrétní spolupráci s technickým dozorem (který zastupuje zájmy SVJ při stavbě). Firma „od pana Jakeše“ zatím nedodala slíbený návrh smlouvy a je z její strany potřebná komunikace při tvorbě výše uvedené dokumentace. Návrh smlouvy a finální cenová nabídka (až bude dodána) půjde k posouzení technickému dozoru investora (zda cena zahrnuje vše potřebné anebo naopak nezahrnuje něco navíc). Nyní se čeká až dodavatel projektu bude mít znovu kapacitu na tvorbu dokumentace a "nový" realizátor stavby dodá slíbené podklady. Všichni budou znovu zaurgováni.
Horní zeď: Výbor dojednává termín schůzky p. Melnyka, výboru a firmy PEKO, kde bude s panem Melnykem projednáno navržené řešení. Dle výsledku jednání bude určen další postup, resp. termín projednání na schůzi vlastníků.
Dolní zeď: Na shromáždění přislíbená nabídka od firmy doporučené vlastníkem p. Jakešem byla dodána 25.4. Další postup: Nad cenovou nabídkou proběhne schůzka, předběžný termín 17.5. IW získala kontakt od znalce p. Marka na Ing. Jaroslav Havlíka (autorizovaný inženýr v oboru pozemní stavby), který bude osloven, zda a za jakých podmínek by mohl zajistit technický dozor investora a schůzky se zúčastnit. Dále IW osloví dodavatele projektu s žádostí o účast na schůzce.
Horní zeď: 2.5. proběhla schůzka výboru s firmou PEKO nad dodanou nabídkou na odstranění svahu a horní části zdi a zajištění předzahrádky (řešení dle doporučení znalce). P. Melnyk nepřítomen. Navržená cena zahrnuje ruční snížení zdi, odstranění svahu a srovnání předzahrádky do roviny a zajištění vedlejší předzahrádky zdí. Nezahrnuje řešení terasy a paravánu pana Melnyka, nezahrnuje řešení izolace po odtěžení svahu (není známo, co bude potřeba). Doporučení stavební firmy je pro terasu volit lehkou konstrukci nezatěžující základy zeď a neuchycovat ji do fasády z důvodu možného porušení izolace. Odhad délky realizace cca 2 měsíce. Další postup: Nabídka firmy bude diskutována s panem Melnykem, následně bude pravděpodobně svolána mimořádná schůze (nutná účast pana Melnyka z důvodu případné diskuse s vlastníky).
Dodány 3 cenové nabídky na stavbu nové zdi dle realizační dokumentace. Jedna firma nabídku odmítla, z důvodu, že nerealizuje stavby na klíč (včetně dalších prací např. terénní úpravy). Dvě firmy vůbec nereagovaly. Nyní probíhá příprava podkladů pro schůzi shromáždění (20.3.2024). Pro představu o dalším postupu po výběru dodavatele na schůzi shromáždění byl dodavatel (s nejnižší nabídkovou cenou) požádán a odhad termínu realizace a návrh smlouvy.
21.10.2023
Dolní zeď: 19.10. Proběhla konzultace finálního projektu za účasti dodavatel+znalec +výbor. Znalec řešení schválil pouze s doporučením nacenit od realizační firmy i variantu realiace s ještě kvalitnějším betonem, než je uveden v projektu (i když i ten je dostačující). Dodavatel ještě do projektu zapracuje způsob napojení nové zdi na stávající betonové zdi. Finální projekt bude dodán do poloviny listopadu spolu s kontaktem na 3-4 potenciální vyzkoušené realizační firmy, které mají zkušenosti se zakládáním staveb. Ty budou osloveny, aby dodaly cenovou nabídku. Pokud by vše šlo ideálně, mohly by firmy stihnout dodat cenovou nabídku do konce roku.
Horní zeď: Další postup bude projednán na schůzi shromáždění. Mezitím ještě byla oslovena firma PEKO, která provádí v našem domě jiné opravy.
-------------
9.10.2023
Dolní zeď: Na 6.10 byla dojednána schůzka projektanta, statika a znalce. Bohužel byla z důvodu tragické dopravní nehody na straně dodavatele těsně před její realizací zrušena. Dnes ráno byla firma telefonicky urgována o stanovení náhradního termínu na příští týden. A ještě dnes večer byl požadavek znovu připomenut přes SMS zprávu.
--------------
4.9.2023
Dolní zeď:Po mnoha urgencích a posunování termínu z důvodu zaneprázdněnosti, dovolených nebo nutné změny vypočtů pro jiné výstuže, požádala dodavatelská firma o schůzku nad realizační dokumentací s naším znalcem. Nyní je v jednání termín po 15.9.
---------------
10.7.2023
Dolní zeď: Dodavatelská firma přislíbila dodání realizační dokumentace do konce července.
-----------------
11.5.2023
Dolní zeď: Doručeno Rozhodnutí -schválení stavebního záměru - Stavba opěrné zdi Hloubětín, Zelenečská č.p.954, Praha - Hloubětín. Vznesen dotaz na dodavatelskou firmu ohledně termínu dodání realizační dokumentace.-----------------
3.5.2023
Dolní zeď: Přislíbeno SÚ vydání rozhodnutí do 10.5.2023.
-----------------
23.3.2023
Dolní zeď: Vypracována kompletní statická zpráva (dle informace, kterou sdělil zástupce dodavatele pan Kalbáč na schůzi shromáždění se jedná o nestandardní požadavek úřadu). Tato zpráva byla předána SÚ.
-----------------
9.3.2023
Dolní zeď: Na mimořádné schůzi shromáždění schválena změna tvaru zdi na tvar, který povolí účastník stavebního řízení - Magistrát.
-----------------
17.2.2023
Dolní zeď: Proběhla schůzka zástupců Výboru s firmou LinienBau na místě stavby zdi - diskuse o podobě zdi vzhledem k možnosti získání podpory Magistrátu a stavebního povolení. Následně svolána mimořádná schůze shromáždění na 9.3.2023 kde bude změna tvaru zdi projednána s vlastníky.
-----------------
13.2.2023
Dolní zeď: Stavební úřad si dožádal rozšířený statický posudek, který se nyní zpracovává. Výbor uhradil správní poplatek. S vlastníkem krytu probíhala dlouhá vyjednávání o podobě zdi, kterou schválí k realizaci, aby nedošlo k narušení sítí a odvětrávání krytu pro které neexistuje dokumentace. Nakonec bylo nutné ke stavebnímu řízení předložit projekt na podobný tvar zdi, který byl postaven v minulosti. Nyní se prověřuje možnost dodatečné změny v průběhu stavby, pokud by se při výkopových pracích potvrdilo, že žádné sítě v místě stavby nejsou. Vzhledem k těmto skutečnostem došlo k posunu dodání realizační dokumentace na konec února.
Horní zeď: Měření bylo zatím ukončeno, znalec požádán o dodání zprávy spolu s analýzou případného dalšího postupu. Další postup bude projednán na schůzi shromáždění.
-----------------
12.12.2022
Dolní zeď: Stavební úřad oznámil zahájení stavebního řízení, obesílá všechny účastníky řízení (sousední vlastníky a všechny vlastníky v našem domě). Lhůta pro vznesení připomínek je 15 dní od doručení vlastníkovi (počítáno poslednímu účastníkovi, kterému bude oznámení doručeno). Odhadujeme, že lhůta uplyne ve druhé polovině ledna a doufáme, že žádný účastník nevznese připomínky. Běží práce na realizační dokumentaci, přislíbena na konec ledna 2023.
Horní zeď: Firma Linien Bau (řešitel dolní zdi) provedla obhlídku a nabídla možnost rekonstrukce celé zdi, pro částečné řešení by vyžadovali posudek statika před odebráním svahu a po jeho odebrání.
-----------------
30.11. 2022
Dolní zeď: MhmP zaslal souhlas se stavbou. Dokumentace podána na stavební úřad, nyní poběží lhůty k vydání stavebního povolení (zahájen termín vyřízení závisí též na vyjádření našich vlastníků, kteří budou obesláni). Zahájeny práce na realizační dokumentaci, přislíbena na konec ledna 2023.
Horní zeď: Naplánována schůzka s Linien Bau (řešitel dolní zdi) na 2.12. na místě.
-----------------
12.11.2022
Dolní zeď: Probělo jednání našeho dodavatele s MhmP, ze strany MhmP přislíben souhlas se stavbou.
Horní zeď: Proběhla obhlídka s firmou STAVREAL ohledně odebrání svahu a rozebrání horní části zdi. Nabídku by měla firma poslat. Návrh vytvoření terasy a statický posudek nejsou schopni zajistit, nutno se obráti na firmu Linien Bau (řešitel dolní zdi).
--------------------
3.11. 2022 Dolní zeď: V současné době se hledá projektové řešení (projektant a pracovník MHMP), které by MHMP schválil bez nutnosti tvorby dokumentace ke krytu.